Πληροφοριακά Συστήματα CRM

Γενικά

  • Κωδικός: 190405
  • Εξάμηνο:
  • Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
  • Τύπος μαθήματος:
  • Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
  • Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
  • Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις- Ασκήσεις Πράξης (3)
  • Μονάδες ECTS: 6
  • Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/
  • Διδάσκοντες: Στεφάνου Κωνσταντίνος

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Ορισμοί και Έννοια της Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων (CRM)
  • Παραδοσιακό Μάρκετινγκ – Μάρκετινγκ Σχέσεων
  • Οι Πελάτες μιας Επιχείρησης – Ο Κύκλος Ζωής των Σχέσεων Επιχείρησης και Πελατών
  • Πληροφοριακά Συστήματα και Τύποι Εφαρμογών CRM
  • Ανάπτυξη και Εγκατάσταση Συστημάτων CRM
  • Η Διεθνής Αγορά Πληροφοριακών Συστημάτων CRM
  • Ηλεκτρονική Επιχείρηση: Ψηφιακό Μάρκετινγκ-Ηλεκτρονικό CRM-Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
  • Μελέτες Περιπτώσεων (Case Studies) Συστημάτων CRM σε επιχειρήσεις
  • Πρακτικές Εφαρμογές Πληροφοριακών Συστημάτων CRM
  • Παρουσίαση Εργασιών μαθήματος

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποσκοπεί στο να κατανοήσουν οι φοιτητές τη στρατηγική φιλοσοφία και τη σημασία της διαχείρισης πελατειακών σχέσεων σε μια επιχείρηση, μέσω της αξιοποίησης των αντίστοιχων πληροφοριακών συστημάτων CRM που την υποστηρίζουν. Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί:

  • να αξιολογούν και να σχεδιάζουν επιχειρησιακές διαδικασίες με βάση την πελατοκεντρική φιλοσοφία και στρατηγική.
  • να εργασθούν σε νέα επιχειρηματικά περιβάλλοντα και συγκεκριμένα στη διαχείριση πελατειακών σχέσεων μίας επιχείρησης.
  • να εφαρμόζουν στην πράξη σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα CRM σε επιχειρήσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις PowerPoint
  • Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Moodle
  • Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Εκπόνηση εργασίας30
Μελέτες Περιπτώσεων για αυτοτελή πρακτική εξάσκηση30
Ατομική Μελέτη51
Σύνολο150

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Δοκιμασία Γραπτής Εξέτασης με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (80%)
  • Γραπτή Εργασία και Παρουσίαση (20%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Κοσμάτος Δ. (2011), CRM Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων – Αρχές και Τεχνολογίες, 2η έκδοση, εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα
  • Σταφυλά Α. (2017), Διαχείριση Σχέσεων Πελατών και Προμηθευτών, εκδόσεις Αλτιντζή, Θεσσαλονίκη

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Business Process Management Journal
  • Industrial Marketing Management
  • International Journal of Customer Relationship
  • Marketing and Management Marketing Intelligence & Planning