ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πληροφορική Τεχνολογία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190102 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Πληροφορική Τεχνολογία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις - Ασκήσεις Πράξης 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-sod.the.ihu.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στην τεχνολογία της Πληροφορικής. Η ύλη του μαθήματος καλύπτει συνοπτικά σημαντικό μέρος των εννοιών, των επιτευγμάτων και των δυνατοτήτων της Τεχνολογία της Πληροφορικής. Αναλυτικότερα περιλαμβάνονται ζητήματα αρχιτεκτονικής των υπολογιστών, υλικού (hardware), λογισμικού συστήματος, λογισμικού εφαρμογών, δικτύων, Ιντερνετ και τεχνητής νοημοσύνης. Επίσης αναφέρεται στα κύρια πεδία εφαρμογής της Πληροφορικής στην σύγχρονη επιχείρηση. Οι Ασκήσεις Πράξης δίνουν την δυνατότητα στον φοιτητή/τρια να αποκτήσει πρακτικές δεξιότητες σχετικές με τον αποτελεσματικό χειρισμό του υπολογιστή για την εκτέλεση βασικών εργασιών, την πλοήγηση στον παγκόσμιο ιστό και την χρήση των υπηρεσιών του Διαδίκτυου και τέλος το χειρισμό εφαρμογών της σουίτας Microsoft Office

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί βασικές έννοιες της πληροφορικής τεχνολογίας.
  • Γνωρίζει και συγκρίνει τα χαρακτηριστικά σύγχρονων συστημάτων υπολογιστών και περιφερειακών συσκευών.
  • Αντιλαμβάνεται ζητήματα λειτουργίας του λειτουργικού συστήματος.
  • Γνωρίζει τις πολλαπλές εφαρμογές της πληροφορικής.
  • Κατανοεί βασικά τεχνικά θέματα δικτύων υπολογιστών και του Διαδικτύου.
  • Γνωρίζει τις δυνατότητες εφαρμογής στην σύγχρονη επιχείρηση.
  • Εκτελεί σειρά εργασιών στον υπολογιστή με την χρήση του λειτουργικού συστήματος.
  • Πλοηγείται στον παγκόσμιο ιστό και να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
  • Χειρίζεται με ευχέρεια τον επεξεργαστή κειμένου MS Word και το πρόγραμμα δημιουργίας παρουσιάσεων Power Point.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Ιστορία των Υπολογιστών, Ταξινόμηση Υπολογιστών, Internet, Εφαρμογές Πληροφορικής, Κοινωνικές και Ηθικές Επιπτώσεις.
  • Βασική Αρχιτεκτονική, Bits, Bytes, Δυαδικό Σύστημα, ASCII, UNICODE, CPU, Μνήμη, Δίαυλοι, Θύρες.
  • Πληκτρολόγιο, Συσκευές κατάδειξης, εργαλεία ανάγνωσης, συσκευές ψηφιοποίησης, οθόνες, εκτύπωση, ήχος, συσκευές αποθήκευσης, Θύρες και πρότυπα διεπαφής Λειτουργικό σύστημα, οδήγηση συσκευών, διεπαφή ανθρώπου μηχανής, διαχείριση αρχείων.
  • Επεξεργασία κειμένου, Λογιστικά Φύλλα, Βάσεις Δεδομένων, Πολυμέσα.
  • Ανατομία Δικτύων, Ευρυζωνικές συνδέσεις, ασύρματα δίκτυα, email, newsgroups, κοινωνική δικτύωση, κοινοχρησία πληροφοριών και πόρων.
  • TCP/IP, Διευθύνσεις Internet, Διακομιστές, WWW, Υπερκείμενο, HTML, Δυναμικά Web sites, Μηχανές Αναζήτησης, Πύλες.
  • Πληροφοριακά συστήματα για επιχειρηματικές συναλλαγές, Σχεδιασμός Πόρων Επιχείρησης, Διαχείριση εφοδιαστικής Αλυσίδας, διαχείριση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων, Ηλεκτρονικό Εμπόριο.
  • MS Windows.
  • Πλοήγηση στο παγκόσμιο Ιστό και χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • MS Word.
  • Power Point.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Διαλέξεις.
  • Ανάθεση εργασιών.
  • Ασκήσεις Πράξης.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Ασκήσεις Πράξης με χρήση υπολογιστών,
  • χρήση διαφανειών Power Point,
  • ανάθεση εργασιών που θα εκτελεστούν με χρήση υπολογιστών,
  • ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού στο moodle,
  • ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Ασκήσεις Πράξης31
Εκπόνηση Εργασίας40
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται κατά 60% με γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις Σωστού/Λάθους και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης. Κατά 30% η αξιολόγηση γίνεται μέσω ανάθεσης εργασιών και 10% εξετάσεις ασκήσεων πράξης.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Σημειώσεις διδάσκοντα διανεμόμενες ηλεκτρονικά.
  2. Beekman Β. & Beekman Γ., (2014). Εισαγωγή στην πληροφορική, Εκδόσεις Γκιούρδας, ISBN: 978-960-512-667-4.
  3. Norton, P. (2011). Εισαγωγή στους Υπολογιστές, Εκδόσεις Τζιόλα, ISBN: 978-
    960-418-332-6.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Information Technology, Editor-in-Chief: Sauer C., Willcocks L. P., ISSN: 0268-3962.
  2. International Journal of Information Technology and Management , Editor in Chief Dr. Dorgham M.A., ISSN print 1461-4111, ISSN online 1741-5179.