ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βάσεις Δεδομένων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190303 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 3ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Βάσεις Δεδομένων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις-διαδραστική διδασκαλία 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί:

  • Να προσεγγίσουν θεωρητικά αλλά και μεθοδολογικά τα νέα σχετικά περιβάλλοντα
  • Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν Βάσεις Δεδομένων.
  • Για περιεκτική και εκλεκτική εξερεύνηση των κύριων χαρακτηριστικών και των λειτουργιών των Βάσεων Δεδομένων.
  • Για συνδυασμό των ΒΔ με Υπολογιστικά Φύλλα Εργασίας ώστε να επιλύουν επιχειρηματικά προβλήματα με νέα εργαλεία και τεχνικές σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και διαχείριση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγή στις Σχεσιακές Βάσεις Δεδομένων – Επισκόπηση της Microsoft Access και της μηχανής βάσης δεδομένων (Jet database Engine)
  • Δημιουργία και Διαχείριση Βάσεων Δεδομένων
    • Δημιουργία πίνακα
    • Ερωτήματα
    • Σχεδιασμός φορμών
    • Εισαγωγή, εξαγωγή και προσάρτηση δεδομένων
    • Σχεδιασμός αναφορών κλπ.
    • Εφαρμογές (Microsoft Access)
    • Λήψη εξωτερικών δεδομένων
    • Συνδυασμός με Υπολογιστικά Φύλλα

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο(Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης)
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Moodle)
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Παρουσιάσεις Power Point
  • Δοκιμασία αυτοαξιολόγησης μέσω του Moodle
  • Αξιολόγηση έργων μέσω του Moodle
  • Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις- διαδραστική διδασκαλία39
Ασκήσεις Πράξης30
Ερευνητική εργασία30
Ατομική Μελέτη51
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  1. Εξετάσεις με ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής & Ερωτήσεις Σύντομης Ανάπτυξης 60%
  2. Εξετάσεις ασκήσεων πράξης 10% 3. Παρουσίαση εργασιών προφορικά (10%) και γραπτά (20%)

Κριτήρια αξιολόγησης

  1. Πρότυπες απαντήσεις από τα διδακτικά βοηθήματα, τη διδασκαλία και τις σημειώσεις
  2. Πρότυπο σχήμα σύνταξης επιστημονικών εργασιών
  3. Ποιότητα παρουσίασης επιστημονικής εργασίας σε κοινό με τη βοήθεια πολυμέσων, και πρότυπο σχήμα σύνταξης επιστημονικών εργασιών

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Ελληνική

  • Κεχρής Ε. (2015). Σχεσιακές Βάσεις Δεδομένων. 2η έκδοση, Εκδόσεις Κριτική, ISBN: 9789602189283.
  • Γκλαβά Μ. (20 17). 7 ΣΕ 1 WINDOWS 10 – OFFICE 2016 : ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΒΗΜΑ, Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ, ISBN: 978-618-5242-26-8
  • Ξαρχάκος Κ., Καρολίδης Δ. (2017). Μαθαίνετε Εύκολα Microsoft Office 2016, Εκδόσεις Άβακας, ISBN13:9789606789205
  • Hoffer, J. A., Ramesh V., Topi H. (2017). Βάσεις Δεδομένων: Σύγχρονη Διαχείριση, ΕκδόσειςΤζιόλα, ISBN: 978-960-418-502-3

Αγγλική

  • Poatsy M.A., Cameron E., Williams J., Crauer R. (2016). Exploring Microsoft Office 2016, Comprehensive (Exploring for Office 2016 Series) 1st Edition, Publisher: Pearson ISBN-10: 0134479459, eBay item number: 233112054240
  • Date C. J. (2003). An Introduction to Database Systems. Publisher: Pearson; 8 edition ISBN-10: 0321197844
  • Ramakrishnan R., Gehrke J. (2002). Database Management Systems, Mc Graw Hil, ISBN-10: 0072465638.