ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάλυση Οικονομικών Καταστάσεων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190603 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ανάλυση Οικονομικών Καταστάσεων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί να:

  • κατανοήσουν τη σημασία των οικονομικών καταστάσεων των επιχειρήσεων ως πηγών πληροφόρησης τόσο της διοίκησης της επιχείρησης όσο και των εξωτερικών χρηστών των λογιστικών πληροφοριών/αναφορών
  • εφαρμόζουν τεχνικές σύνταξης και ανάλυσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων
  • αξιολογήσουν τη σημασία της δομής και τις σχέσεις των στοιχείων των οικονομικών καταστάσεων της επιχείρησης διαχρονικά και διεπιχειρησιακά, με απώτερο στόχο τη διερεύνηση των ισχυρών και αδυνάτων σημείων της επιχειρηματικής πορείας και απόδοσης όσον αφορά την αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα, ρευστότητα και χρηματοοικονομική μόχλευση της επιχείρησης
  • προβαίνουν στη σύνταξη μελετών, στις οποίες να αποτυπώνεται με αξιοπιστία η τρέχουσα και η μελλοντική χρηματοοικονομική κατάσταση της επιχείρησης
  • λαμβάνουν αποφάσεις για την αποτελεσματική χάραξη επιχειρηματικής χρηματοοικονομικής στρατηγικής
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Έννοια και σκοπός των χρηματοοικονομικών καταστάσεων
  • Η σημασία των γενικών λογιστικών αρχών στην αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής κατάστασης της επιχείρησης
  • Η σημασία των περιουσιακών στοιχείων και των υποχρεώσεων της επιχείρησης
  • Σύνταξη – Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων
  • Οριζόντια -Κάθετη ανάλυση
  • Καταστάσεις κοινού μεγέθους
  • Ανάλυση αριθμοδεικτών
  • Ανάλυση αποδοτικότητας
  • Ανάλυση ρευστότητας – Πίνακες ταμειακής ροής – Διαχείριση διαθεσίμων
  • Ανάλυση λειτουργικής αποτελεσματικότητας – δραστηριότητας
  • Ανάλυση κεφαλαιακής διάρθρωσης και χρηματοοικονομικής μόχλευσης
  • Χρηματιστηριακοί αριθμοδείκτες
  • Μελέτες –συγκρίσεις μεταξύ εταιρειών με χρησιμοποίηση πραγματικών δεδομένων

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (συμπληρωματικά)
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Παρουσιάσεις
  • PowerPoint EClass
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Ασκήσεις Πράξης13
Εκπόνηση Εργασίας25
Αυτοτελής Μελέτη73
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής (60%)
  • Εργασία ατομική ή ομαδική και παρουσίασή της (40%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Ελληνική

  • Νιάρχος Ν. (2005) Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων, Αθήνα Στεφάνου Κ. (2013) Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων με Excel, Θεσσαλονίκη

Ξενόγλωσση

  • Bernstein, L. A. & Wild, J. J. (1998) Financial Statement Analysis: Theory, Application and Interpretation (6th ed.). Boston, MS: Irwin McGraw-Hill
  • Gibson, C. H. (2012) Financial Reporting and Analysis: Using Financial Accounting Information, 12th Edition, South-Western College Publishing, USA
  • Subramanyam, K. R. and J. J. Wild (2009) “Financial Statement Analysis”, 10th Edition, McGraw- Hill

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Academic Management Review
  • Accounting, Organizations and Society
  • Accounting Review
  • Contemporary Accounting Research
  • Financial Analysts Journal
  • Financial Management
  • International Review of Financial Analysis
  • Journal of Accounting and Economics
  • Journal of Financial and Quantitative Analysis
  • Management Science
  • Review of Accounting Studies