ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύγχρονα Κοστολογικά Συστήματα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190702 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σύγχρονα Κοστολογικά Συστήματα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις- Ασκήσεις Πράξης 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί:

  • να γνωρίζουν τα διάφορα κοστολογικά συστήματα και τα χαρακτηριστικά τους
  • να κατανοούν και να χειρίζονται τα σύγχρονα κοστολογικά συστήματα
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • 1 η Ενότητα: Αρχές & σκοποί της Αναλυτικής Λογιστικής.
  • 2η Ενότητα: Η δομή του Σχεδίου Λογαριασμών της Αναλυτικής Λογιστικής.
  • 3η Ενότητα: Λειτουργία του λογαριασμού 94
  • 4η Ενότητα: Activity Based Costing – ABC θεωρία.
  • 5η Ενότητα: Βήματα σχεδιασμό συστήματος ABC.
  • 6η Ενότητα: Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα
  • 7η Ενότητα: Πίνακας Ισορροπημένης Στοχοθέτησης (Balanced Scorecard).
  • 8η Ενότητα: Χρησιμότητα των πινάκων ισορροπημένης στοχοθέτησης (Balanced Scorecard).
  • 9η Ενότητα: Target costing .
  • 10η Ενότητα: Η μεθοδολογία του Target costing.
  • 11η Ενότητα: Στάδια της διαδικασίας του Target costing.
  • 12η Ενότητα: Τα εργαλεία του Target Costing.
  • 13η Ενότητα: Kaizen costing.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο, Εργασίες

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Παρουσιάσεις Power point
  • Moodle
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις- διαδραστική διδασκαλία39
Εργαστηριακές Ασκήσεις18
Εργασίες βιβλιογραφικής επισκόπησης20
Ερευνητική εργασία20
Παρουσίαση εργασιών (προφορικά και γραπτά)20
Ατομική μελέτη33
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Δοκιμασία:

  • γραπτής εξέτασης (100%) Ή
  • γραπτής εξέτασης (60%) με εργασία (40%) ’Η
  • προφορικής εξέτασης (60%) με εργασία (40%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  • Βενιέρη Γ,Κοέν Σ. και Κωλέτση Μ, (2005), Λογιστική Κόστους-Αρχές και Εφαρμογές, Αθήνα, P. I. PUBLISHING.
  • Δημητράς, Δ.,Μπάλλα, A., (2010) Διοικητική Λογιστική για προγραμματισμό και έλεγχο, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, Β’ Έκδοση.
  • Μουστάκης, ( 2001). Κοστολόγηση Δραστηριοτήτων (ΑBC)
  • Brausch J. M., (1994) Target Costing for Profit Enhancement, Management Accounting, (November 1994):45-49.
  • Brothertone, B. (2004). Critical success factors in UK budget hotel operations. International
  • Journal of Operations & Production Management, 24, 944-969
  • Cohen S. and Kaimenaki E., (2009), Cost accounting systems structure and information quality properties: An empirical analysis, 7th Annual Congress of the Hellenic Finance and
  • Accounting Association (H.F.A.A.).Athens. Garrison R. H., Noreen Eric W., Brewer Peter C. (2006), Managerial accounting. 11th ed.
  • New York, N.Y.: McGraw-Hill/Irwin.
  • Mat, T. Z. T., Smith, M., & Djajadikerta, H. (2010). Management accounting and organizational change: An exploratory study in Malaysian manufacturing firms. JAMAR, 8(2), 51-80.
  • Sakurai M., (1989). Target Costing and How to Use i”, The Journal of Cost Management (Summer 1989): 3.1-3.12.
  • Sakurai M., (1995). Integrated Cost Management: A Companywide Prescription for Higher Profits and Lower Costs, Productivity Press 1995
  • Sapp R., David M. and Steven A., (2005), Activity-Based Information for Financial
  • Institutions, Journal of performance management, May 1.
  • Wegmann G., (2009), The Activity-Based Costing Method: Development and Applications,
  • Journal of Accounting Research, Vol. VIII, No. 1, pp..