ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πτυχιακή Εργασία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190814 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Πτυχιακή Εργασία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις-διαδραστική διδασκαλία 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:   (190403) Μεθοδολογία Έρευνας
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της πτυχιακής εργασίας, ο φοιτητής:

  • Θα έχει εξοικειωθεί με την έρευνα και αναζήτηση ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας με τη βοήθεια μηχανών αναζήτησης
  • Θα έχει κατανοήσει τη διαδικασία της συλλογής, καταγραφής και ανάλυσης των δεδομένων
  • Θα είναι σε θέση να μορφοποιήσει την εργασία του σε ηλεκτρονικό πρόγραμμα παρουσίασης (π.χ. powerpoint) και να παρουσιάσει τα ευρήματα της έρευνάς του σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό κοινό
  • Θα έχει αναπτύξει κριτική ικανότητα και δημιουργική και επαγωγική σκέψη
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Μεθοδολογία έρευνας
  • Ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι
  • Ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων
  • Διαδικασία συγγραφής επιστημονικής εργασίας
  • Παρουσίαση επιστημονικής εργασίας
  • Συγγραφή επιστημονικών άρθρων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Παρουσιάσεις Power point
  • moodle
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας/Έρευνα37
Αυτοτελής Μελέτη26
Συγγραφή εργασίας37
Σύνολο100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Δημόσια παρουσίαση – προφορική εξέταση (100%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Ελληνική

  • Adler E.M. & Clark R. (2018). Κοινωνική Έρευνα. Μια Ξενάγηση στις Μεθόδους και στις Τεχνικές. Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 5η έκδοση.
  • Bryman A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα
  • Gall M., Borg W., Gall J. (2014). Εκπαιδευτική Έρευνα-Βασικές Αρχές. Εκδόσεις Broken Hill Publishers Ltd, Λευκωσία.
  • Gray D. (2018). Η Ερευνητική Μεθοδολογία στον Πραγματικό Κόσμο. Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 4η έκδοση.
  • Rοbson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμο. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα.
  • Quinlan C., Babin B., Car J., Griffin M. Zikmund W. (2017). Μέθοδοι Επιχειρηματικής Έρευνας. Εκδόσεις Broken Hill Publishers Ltd, Λευκωσία.
  • Saunders M. Lewis P. Thornhill A. (2014). Μέθοδοι Έρευνας στις Επιχειρήσει & την Οικονομία. Εκδόσεις Δίσιγμα, Θεσσαλονίκη.
  • Δημητριάδης Ε. (2010). Στατιστικές Εφαρμογές με SPSS 17.0 και Lisrel 8.7. Κριτική, Αθήνα.
  • Ευδωρίδου Ε. & Καρακασίδης Θ. (2018). Ακαδημαϊκή Γραφή. Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 3η Έκδοση.
  • Ζαφειρόπουλος, Κ. & Μυλωνάς Ν. (2017). Στατιστική με SPSS. Περιέχει Θεωρία Πιθανοτήτων. Εκδόσεις Τζιόλα, Αθήνα.
  • Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα. 2η Έκδοση.
  • Ιωσηφίδης Θ. Σπυριδάκης Μ. (2006). Ποιοτική Κοινωνική Έρευνα. Εκδ. Κριτική, Αθήνα.
  • Μαντζάρης, Γ. (2007). Επιστημονική Έρευνα. Εκδόσεις Εκτυπώσεις Κ. Καραμφυλλίδου, Θεσσαλονίκη.
  • Σιάρδος Γ. (2005). Μεθοδολογία Κοινωνιολογικής Έρευνας. Εκδ. Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  • Σιώμκος Γ. & Βασιλικοπούλου Α. (2005). Εφαρμογή Μεθόδων Ανάλυσης στην Έρευνα Αγοράς. Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.

Ξενόγλωσση

  • Adler E.M. & Clark R. (2015). An Invitation to Social Research. How it’s done. Cengage Learning, 5th Edition.
  • Bryman A. (2016). Social Research Methods. Alan Bryman.
  • Cooper D.& Schindler P. (2013). Business Research Methods. McGraw-Hill/Irwin Field, A. (2005). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London: Sage.
  • Gall M., Borg W., Gall J. (2014). Educational Research. An Introduction. Longman, 8th Edition.
  • Levins, A. & Silver, C. (2007). Using software in Qualitative Research. A step-by-step guide. London: Sage.
  • Quinlan C., Babin B., Car J., Griffin M. Zikmund W. (2015). ΜBusiness Research Methods. Cengage Learning.
  • Saunders M., Lewis P. and Thornhill A. (2009). Research Methods for Business Students. Pearson Education.
  • Salkind, N.J (2008). Statistics for people who (think they) hate statistics. London: Sage.
  • Willie T. (2018). Research Methods. Practical Guide For Students and Researchers. World Scientific, Singapore.