Ανάλυση και Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων
Γενικά
- Κωδικός: 190404
- Εξάμηνο: 4ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Γενικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις- Ασκήσεις Πράξης (3)
- Μονάδες ECTS: 6
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/
- Διδάσκοντες: Τιάκας Ελευθέριος
Περιεχόμενα μαθήματος
- Φάσεις ανάπτυξης λογισμικού
- Μεθοδολογίες ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων
- Τεχνικές μοντελοποίησης δεδομένων, πληροφοριακών ροών, διαδικασιών, συστημάτων αρχειοθέτησης και οργανωτικής δομής συστημάτων
- Αντικειμενοστραφής σχεδιασμός
- Η γλώσσα UML (Unified Modeling Language)
Μαθησιακοί Στόχοι
Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι μεθοδολογίες, τα μοντέλα και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση και σχεδιασμό επιτυχών πληροφοριακών συστημάτων. Ειδικότερα μελετώνται ο εντοπισμός και τεκμηρίωση των απαιτήσεων των χρηστών, ο μετασχηματισμός τους σε λειτουργικές προδιαγραφές του συστήματος, ο σχεδιασμός του συστήματος, και τέλος το πλάνο υλοποίησης του έργου.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- Γνωρίζει μεθοδολογίες ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων
- Γνωρίζει και μπορεί να χρησιμοποιήσει μεθόδους συλλογής και τεκμηρίωσης απαιτήσεων και προδιαγραφών
- Κατανοεί την έννοια των μοντέλων για την αναπαράσταση των διεργασιών και του κύκλου ζωής λογισμικού
- Γνωρίζει μεθοδολογίες αντικειμενοστραφούς ανάλυσης και σχεδιασμού
- Συμμετέχει επιτυχώς σε έργα ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων
- Χρησιμοποιεί την UML ως εργαλείο μοντελοποίησης για την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμό και διαχείριση έργου
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα (Appreciate diversity and multiculturality)
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση, Ασκήσεις Πράξης
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση διαφανειών Power Point, ανάθεση εργασιών που θα εκτελεστούν με χρήση υπολογιστών, ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού στο Moodle, ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 |
Εκπόνηση εργασίας | 40 |
Αυτοτελής Μελέτη | 71 |
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις Σωστού/Λάθους και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
- Η τελική βαθμολογία προκύπτει με συμψηφισμό βαθμού από εκπόνηση εργασίας σε ποσοστό 40%
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- K. E. Kendall, J. E. Kendal (2010) Ανάλυση και Σχεδίαση Συστημάτων, 8η Έκδοση. Εκδόδεις Γκιούρδας
- A. Dennis, B. Wixom, D. Tegarden (2010) Ανάλυση και Σχεδιασμός Συστημάτων με την UML 2.0 Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Information and Software Technology
- Software and Systems Modeling