Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολιτική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Εισαγωγή στην έννοια της Στρατηγικής
  • Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων
  • Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων
  • Επιχειρηματικές στρατηγικές: Ηγεσία κόστους, Διαφοροποίηση, Εστίαση
  • Διεθνής στρατηγική
  • Στρατηγικές συμμαχίες, συγχωνεύσεις και εξαγορές
  • Μελέτες περιπτώσεων επιχειρησιακής στρατηγικής
  • Παρουσίαση εργασιών μαθήματος

Μαθησιακοί Στόχοι

Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί:

  • Να κατανοήσουν την έννοια και τη σημασία της στρατηγικής
  • Να αντιληφθούν τα οφέλη του στρατηγικού σχεδιασμού για τις επιχειρήσεις
  • Να διαχωρίζουν τα επίπεδα των στρατηγικών που υπάρχουν σε μια επιχείρηση
  • Να διαμορφώνουν τις κατάλληλες στρατηγικές, ανάλογα με τις συνθήκες του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις PowerPoint
  • Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Moodle
  • Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εκπόνηση ομαδικής εργασίας30
Μελέτες Περιπτώσεων για αυτοτελή πρακτική εξάσκηση18
Αυτοτελής Μελέτη26
Σύνολο100

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Δοκιμασία Γραπτής Εξέτασης με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής και Σύντομης Απάντησης (70%)
  • Γραπτή Ομαδική Εργασία και Παρουσίαση (30%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Ελληνική Βιβλιογραφία

  • Johnson G., Scholes K., Whittington R. (2016), Βασικές Αρχές Στρατηγικής των Επιχειρήσεων, 2η έκδοση, εκδόσεις Κριτική, Αθήνα
  • Γεωργόπουλος Ν. (2013), Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Τόμος Α’, 3η έκδοση, εκδόσεις Ευγ. Μπένου, Αθήνα
  • Παπαδάκης Β. (2016), Στρατηγική των Επιχειρήσεων, Τόμος Α’, 7η έκδοση, εκδόσεις Ευγ. Μπένου, Αθήνα

Ξενόγλωσση βιβλιογραφία

  • Johnson G., Whittington R., Scholes K., Angwin D., Regner P., (2015), Fundamentals of Strategy, 3rd edition, Pearson Education Limited, UK

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Consulting Magazine
  • Harvard Business Review
  • Management Science