ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Χρηματιστηριακή Αγορά

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190708 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Χρηματιστηριακή Αγορά
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις-διαδραστική διδασκαλία 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά,Αγγλικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί να:

  1. Να κατανοούν τις χρηματιστηριακές έννοιες, να γνωρίζουν τις προϋποθέσεις εισαγωγής των εταιρειών στις επιμέρους αγορές, τους κανόνες λειτουργίας της χρηματιστηριακής αγοράς καθώς και την οργάνωση και λειτουργία των χρηματιστηριακών θεσμών
  2. Να εξοικειωθούν με τα χρησιμοποιούμενα κριτήρια αξιολόγησης των διαπραγματευόμενων τίτλων και τις χρησιμοποιούμενες μεθόδους.
  3. Να γνωρίζουν τη λειτουργία του Χρηματιστηρίου Παραγώγων.
  4. Να γνωρίζουν τη λειτουργία των συλλογικών φορέων επένδυσης, έτσι ώστε να είναι εξοικειωμένοι με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους και να διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα τον επενδυτικό κίνδυνο.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Γενικά περί χρηματιστηρίων. Ιστορική εξέλιξη του Χ.Α.Α. Οργανωτική διάρθρωση του Χ.Α.Α. Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και αρμοδιότητές της. Ο ρόλος των Χρηματιστηριακών Εταιρειών. Κύρια, Παράλληλη και Νέα Χρηματιστηριακή Αγορά. Προϋποθέσεις εισαγωγής , αναστολής διαπραγμάτευσης, διαγραφής εταιρειών . Ο ρόλος των αναδόχων έκδοσης.
  • Κριτήρια επιλογής μετοχών. Θεμελιώδης ανάλυση. Τεχνική ανάλυση. Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα.
  • Χρηματιστήριο παραγώγων. Οργάνωση και λειτουργία Futures, forwards, swaps, options, warrants.
  • Ο ρόλος των θεσμικών επενδυτών στο Χ.Α.Α. Αμοιβαία κεφάλαια – Εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου (Ε.Ε.Χ.) Ομοιότητες, διαφορές.Μορφές αμοιβαίων κεφαλαίων και Ε.Ε.Χ. Αξιολόγηση αμοιβαίων κεφαλαίων και Ε.Ε.Χ.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Ηλεκτρονική επικοινωνία με φοιτητές, χρήση powerpoint κατά την παρουσίαση εργασιών

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Εργαστηριακές Ασκήσεις26
Εκπόνηση εργασίας30
Αυτοτελής Μελέτη44
Σύνολο100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ασκήσεις και ερωτήσεις εκτεταμένης ανάπτυξης (80%)
  • Εκπόνηση εργασίας (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  • Jack Clark Francis (1988) “Management of Investments” McGraw-Hill, ISBN 0-07100432-7
  • Michael N. Kahn (1999) «Τechnical analysis, Plain and Simple”, Pearson Education Ltd.
  • T.A. Lee (1976) “Company financial reporting, issues and analysis”, Nelson.
  • Μ.Ρ. Τσιμπρή (2001) «Η Νομοθεσία της Κεφαλαιαγοράς» Εκδ. Σάκκουλα
  • Ν. Μυλωνά (1999) «Ελληνικά Αμοιβαία Κεφάλαια, Θεωρία και Πρακτική». Εκδ. Σάκκουλα. ISBN 960-15-0020-0
  • Γ. Καραθανάση- Χ. Σταματίου (1993) «Αξιολόγηση των αποδόσεων των εταιρειών επενδύσεων χαρτοφυλακίου», Εκδ. Χ.Α.Α.
  • Κιόχου Π. – Παπανικολάου Γ. – Κιόχου Α. (2001) «Χρηματιστήριο Αξιών και Παραγώγων Αθηνών. Διεθνή Χρηματιστήρια» Εκδ. Σταμούλης
  • Κορδή – Αντωνοπούλου Μ. (2006) «Το νομικό πλαίσιο του Χρηματιστηρίου» Εκδ. Σάκκουλα