Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Γενικά
- Κωδικός: 190804
- Εξάμηνο: 8ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Γενικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις-διαδραστική διδασκαλία (3)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/
- Διδάσκοντες: Κύρκος Ευστάθιος
Περιεχόμενα μαθήματος
Ορισμός ΗΕ, Ιστορία ΗΕ, Επιχειρησιακά μοντέλα ΗΕ, Οφέλη, Περιορισμοί και Επιπτώσεις Χαρακτηριστικά επιτυχημένου ΗΛΕ, επιχειρησιακά μοντέλα ΗΛΕ, γραφεία τουρισμού, κτηματομεσιτικά, τραπεζικές και ασφαλιστικές συναλλαγές, παράδοση κατ’ απαίτηση προϊόντων, βοηθήματα λήψης αποφάσεων ΗΛΕ, προβλήματα ΗΛΕ, Ηλεκτρονικό μοντέλο συμπεριφοράς καταναλωτή, Λήψη αποφάσεων καταναλωτή, μαζικό μάρκετινγκ και μάρκετινγκ ένα προς ένα, Εξατομίκευση, πίστη, ικανοποίηση και εμπιστοσύνη στο ΗΛΕ, διαφήμιση Αρχές Β2Β, συναλλαγές και ηλεκτρονικές αγορές Β2Β, διαμεσολαβητές και διανομείς, δημοπρασίες, ηλεκτρονικός εφοδιασμός, ανταλλακτήρια, πύλες, διαχείριση σχέσεων με εταίρους και προμηθευτές, αλυσίδες προμηθειών, συνεργατικό εμπόριο, εταιρικές πύλες Αλυσίδες ηλεκτρονικών προμηθειών, συνεργατικό εμπόριο, εταιρικές ηλεκτρονικές πύλες. Κινητή υπολογιστική, κινητές χρηματοοικονομικές εφαρμογές, κινητή διασκέδαση, διεισδυτική υπολογιστική Web 2.0 και νέα επιχειρηματικά μοντέλα, εικονικές κοινότητες, κοινωνική δικτύωση, υπηρεσίες κοινωνικών δικτύων, επιχειρηματικά κοινωνικά δίκτυα, διασκέδαση στο Web 2.0 Ασφάλεια στο ΗΕ, Phishing απάτη και spam, διασφάλιση πληροφοριών και στρατηγική άμυνας, κρυπτογράφηση, firewalls και λοιποί μηχανισμοί άμυνας, ασφάλεια σε όλη την επιχείρηση, ηλεκτρονικές πληρωμές, κάρτες, ηλεκτρονικές επιταγές Οργανισμική στρατηγική, επιχειρησιακός σχεδιασμός, έναρξη ηλεκτρονικής επιχείρησης, δημιουργία και φιλοξενία ιστοθέσης, δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου, παροχή υπηρεσιών υποστήριξης, εργαλεία για αποτίμηση και αιτιολόγηση επενδύσεων ΗΕ
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα καλύπτει ευρύ φάσμα εννοιών, τεχνολογιών, εφαρμοζόμενων πρακτικών και δυνατοτήτων που αφορούν στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Περιλαμβάνονται θέματα όπως το λιανικό και χοντρικό εμπόριο στο Διαδίκτυο, ηλεκτρονικό μάρκετινγκ, ασφάλεια συναλλαγών, δυνατότητες του Web 2.0 και των κοινωνικών δικτύων, στρατηγική και δημιουργία ηλεκτρονικών επιχειρήσεων κλπ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- Κατανοεί τις βασικές έννοιες τα οφέλη και τους περιορισμούς του ηλεκτρονικού εμπορίου
- Γνωρίζει τα θέματα που αφορούν στο λιανικό και χοντρικό ηλεκτρονικό εμπόριο
- Αναγνωρίζει και αξιολογεί δυνατότητες ηλεκτρονικού επιχειρείν
- Σχεδιάζει και υλοποιεί στρατηγικές ηλεκτρονικού μάρκετινγκ
- Γνωρίζει τα θέματα που σχετίζονται με την ηλεκτρονική εφοδιαστική αλυσίδα
- Αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες της κινητής υπολογιστικής και των κοινωνικών δικτύων
- Κατανοεί τα ζητήματα ασφάλειας συναλλαγών και επιλέγει στρατηγικές άμυνας
- Σχεδιάζει και υλοποιεί ηλεκτρονικές επιχειρήσεις
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμό και διαχείριση έργου
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα (Appreciate diversity and multiculturality)
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση, Ασκήσεις Πράξης
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση διαφανειών Power Point, ανάθεση εργασιών που θα εκτελεστούν με χρήση υπολογιστών, ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού στο Moodle, ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 26 |
Εκπόνηση εργασίας | 34 |
Αυτοτελής Μελέτη | 40 |
Σύνολο | 100 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις Σωστού/Λάθους και ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
- Η τελική βαθμολογία προκύπτει με συμψηφισμό βαθμού από εκπόνηση εργασίας σε ποσοστό 40%
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2010, E. Turban, J. Lee, T.P. Liang, and D . Turban, Γκιούρδας
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2011, K. Laudon and C.G. Traver, Παπασωτηρίου
- Σημειώσεις μαθήματος διανεμόμενες ηλεκτρονικά
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Electronic Commerce Research and Applications (Elsevier)
- Electronic Commerce Research (Springer)