ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Accounting and Information Systems
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 190710 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
ΘΕΩΡΙΑ (Θ) ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ (ΑΠ) 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 General Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Ικανότητα αυτόνομης / αυτοτελούς εργασίας
  • Ικανότητα εργασίας σε ομάδες
  • Αναλυτική και συνθετική σκέψη
  • Ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη
  • Κριτική σκέψη
  • Δεξιότητες παρουσίασης
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις
  • Ικανότητα εργασίας σε διεθνές και πολυπολιτισμικό περιβάλλον

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις, Ανάλυση Μελετών Περίπτωσης (casestudies) Ατομικές και Ομαδικές Ασκήσεις Πράξης (Υπόδυση Ρόλων, Τεχνικές Ανάπτυξης της Δημιουργικής Σκέψης, όπως brainstorming, κ.ά.)

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

ΠαρουσιάσειςPowerpoint, Video Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές(Moodle)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Ανάλυση Μελετών Περίπτωσης16
Ατομικές και Ομαδικές Ασκήσεις Πράξης22
Αυτοτελής Μελέτη36
Total100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Ανάλυση Μελετών Περίπτωσης, Ατομικές και Ομαδικής Ασκήσεις Πράξης(15%)
  • Τελική Δοκιμασία με θέματα Πολλαπλής Επιλογής και θέματα Ανάπτυξης (85%)
  • Προαιρετικά ομαδική παρουσίαση (προσμετράται έως 15% στην τελική βαθμολογία)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Ελληνική

  • Βαξεβανίδου Μ. &Ρεκλείτης Π. (2012). Management Ανθρωπίνων Πόρων. Θεωρία και Πράξη. Εκδόσεις Προπομπός, Αθήνα, ISBN: 978-960-7860-73-6.
  • Ιορδάνογλου Δ. (2008). Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στις Σύγχρονες Οργανώσεις. Νέες Τάσεις και Πρακτικές.Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, ISBN: 978-960-218-576-6.
  • Μαντζάρης Γ. (2015). Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Κεφαλαίου.Μαντζάρης Γιάννης, Αθήνα, ISBN: 978-960-92475-7-3.
  • Μουζά-Λαζαρίδη Α.(2013). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων.Εκδόσεις Ζυγός, Θεσσαλονίκη, ISBN: 978-960-218-498-1.
  • Μπιτσάνη Ε. (2007). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων.ΕκδότηςΤσακουρίδου Μαρία & ΣΙΑ Ο.Ε, Αθήνα, ISBN: 978-960-661-912-0.
  • Ξηροτύρη–ΚουφίδουΣ.(2010). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων: Κτίζοντας τα θεμέλια για τη στρατηγική διοίκηση των ανθρώπων (4η Εμπλουτισμένη Έκδοση).Ανικούλα, Θεσσαλονίκη, ISBN: 978-960-516-045-6.
  • Παπακωνσταντίνου Γ. και Αναστασίου Σ.(2013). Αρχές Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού: Η Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, ISBN 978-960-011-570-3.
  • Παπαλεξανδρή Ν. &Μπουραντάς Δ. (2003). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Εκδότης Γεωργία Μπένου, Αθήνα, ISBN: 960-824-924-4.
  • Πατρινός Δ. και Αναστασίου, Α. (2009).Διοίκηση και Ανάπτυξη ΑνθρώπινωνΠόρων.ΕκδόσειςΠαπαζήση, Αθήνα, ISBN: 978-960-02-2379-8.
  • Τερζίδης, Κ.&Τζωρτζάκης Κ. (2004). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. ΔιοίκησηΠροσωπικού.Εκδόσεις ROSILI, Αθήνα, ISBN: 960-7745-11-6.
  • Χυτήρης, Λ. (2013). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων.Αντωνακοπούλου Β. Ελένη-Φαίδιμος Εκδόσεις, Αθήνα, ISBN: 978-618-806-355-6.
  • Dessler G. (2015). Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Τάσεις.Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, ISBN: 978-960-586-076-9.
  • Gomez-MejiaL.R., BalkinD.B. andCardy, R.L. (2015). ΔιοίκησηΑνθρωπίνωνΠόρων.ΕπιμέλειαΑσπρίδης, Γ. Δήμου, Ε., Κοντέος, Γ., Μπινιώρης,
  • Σ., Πάντα, Μ., ΣαμαθρακήςΒ., Σαράφης, Π., Τριάρχη, Ε. ΚαιΧυζ, Α. (7ηΑγγλικήΈκδοση), ΕκδόσειςBrokenHillPublishersLTDκαιΠ.Χ. Πασχαλίδης, ISBN: 978-996-371-698-2. LockD. (2007). ΜάνατζμεντΑνθρώπινωνΠόρων, ΕκδόσειςΕλλην.Αθήνα, ISBN: 978-960286-952-9. Wayne R. M. and Mondy J. (2018).
  • ΔιαχείρισηΑνθρώπινουΔυναμικού.Εκδόσεις. Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, ΙSBN: 978-960-418-689-1.

Ξενόγλωσση

  • Armstrong, M. (2008). Strategic Human Resource Management: A Guide to Action (4th Edition), Kogan Page.
  • Bach, S. and Sisson, K. (2000). Personnel Management – A Comprehensive Guide to Theory and Practice, Blawell.
  • Beardwell, J. and Thompson, A. (2014). Human Resource Management: A Contemporary Approach (7th Edition), FT Pearson.
  • Collings, D.G. and Wood, G. (2009). Human Resource Management: A critical approach. Routledge, Taylor and Francis Group.
  • Cornelius, N. (2001). Human Resource Management: A Managerial Perspective. Thomson Learning.
  • Dessler, G. (2010). Human Resource Management (12th Edition). Pearson Education, Prentice Hall.
  • Foot, M. and Hook, C. (2011). Introducing Human Resource Management (6th Edition), FT Prentice Hall.
  • Legge, K. (2005). Human Resource Management: Rhetoric and Realities. Macmillan, Basingstoke.
  • Lundy, O. and Cowling, A. (2010). Strategic Human Resource Management. Thomson Learning.
  • Marchington, M. and Wilkinson, A. (2012). Human Resource Management at Work: People Management and Development (5th Edition). Chartered Institute of Personnel and Development, London.
  • Noe, R., Hollenbeck, J., Gerhart, B. and Wright, P. (2015). Fundamentals of Human Resource Management (6th Edition). New York: McGraw Hill.
  • Price, A. (2011). Human Resource Management. Cengage: Hampshire.
  • Redman, T. and Wilkinson, A. (2013). Contemporary Human Resource Management: Text and Cases (4th Edition). FT Pearson.
  • Senyucel Z. (2009).Managing the Human Resource in the 21st century.Bookboon.
  • Sisson, K. and Bach, S. (2000). Personnel Management: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. Wiley-Blackwell.
  • Storey, J. (2007). Human Resource Management: A Critical Text (3rd Edition). Thomson Learning.
  • Taylor, S. (2011). Contemporary Issues in Human Resource Management. Chartered Institute of Personnel and Development, London.
  • Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. and Atkinson, C. (2014). Human Resource Management (9th Edition). FT Pearson.
  • Ulrich, D. and Brockbank, W. (2005). The HR Value Proposition. HarvardBusinessSchool Press.
  • Wilton, N. (2013). Human Resource Management (2nd Edition), Sage.

 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Academy of Management Review
  • Harvard Business Review
  • Human Resource Management Journal
  • International Journal of Human Resource Management
  • Organizational Dynamics
  • Organizational Studies
  • Personnel Management
  • Personnel Review
  • Research in Organizational Behavior

Ιστοσελίδες

  • Best Practice Institute: https://www.bestpracticeinstitute.org/
  • Chartered Institute of Personnel and Development: http://www.cipd.co.uk
  • National Academy of Human Resources: http://www.nationalacademyhr.org/
  • Society for Human Resource Management: http://www.shrm.org
  • World At Work The Total Rewards Association: http://www.worldatwork.org